hovawart

Máme štěňátka !!!! ( První vnoučci CHS Lumakuto, první vnoučci babičky Cayetany Moravia Hovacor - zemřela 22.3.2009 )

15.03.2010 01:43
66. den březosti.
Konečně jsme se dočkali.  Dnes ráno to bylo dost vážné, protože mi telefonicky oznámil veterinář abych přijela zkontrolovat ultrazvukem, zda jsou štěňata v pořádku. Kdyby nebyly, hrozil porod císařsým řezem. To jsem už měla slzy na krajíčku. Šla jsem ještě s Agi pochodit na zahradu a také jsme si poběhaly a honem domů čekat na auto, které nás odveze na veterinu. Agi šla přímo do bedny a začala hrozně hrabat. Najednou začala tlačit a štěňe bylo na světě. Za 15 minut další, za dalších 15 minut zase další a tak během chvilky bylo 6 klubíček na světě. Pak už to šlo pomaleji. Každou chvíli šla Agi ven a po pěti minutách zase zpět. Prostě maraton. Nakonec jich bylo 9 a všichni pěkní macci. Váha od 470 až po 600. Jednomu Janýskovi se moc na svět nechtělo, tak jsem se snažila Agi pomoct masírováním břicha od hrudníku ke slabinám. Cítila jsem hmatem štěňátko jak se posouvá k východu. Agi při masírování stála a tak se také mimčo narodilo . Byla jsem ráda, že se mi podařilo Agi ulehčit.   Musím říct, že mě naše zlatíčko hrozně překvapilo. Skvělá, skvělá, výborná a pečlivá máma. Nic jsem nemusela dělat. Připravené potřeby k ošetření štěňátek jsem nepotřebovala. I v té rychlesti si Agi udělala vše sama. Bleskově odstranila blánu, vyčistila i odkousala pupeční šnůru a masírovala štěně, až kvičelo. Jen jsem vše sledovala, kdyby něco tak bych zasáhla. Nemusela jsem. Agi byla opravdu báječná. Jen díky ní jsem to zvládla sama.
 
Je zvláštní že jsme kryli 9. a štěňata se narodila 15., tatínek zemřel  9. a pohřeb měl 15.

 

Udělala jsem pár čerstvých poporodních fotek.  Mužete se podívat.

 

Vyhledávání

Naše baculky Janíčci

Narozeni ve znamení - Ryby